استراتژی همانند یک DNA یا ساختار اساسی است، که موجب رشد و پیشرفت هر برندی میشود. تدوین اولین استراتژی برند، باید یکی از اهداف اصلی مدیران و صاحبان مشاغل مختلف باشد. به واسطه تاکتیکهای طلایی و استراتژیهای امروزی در این حوزه میتوانید پلههای موفقیت را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. استراتژی برندینگ مسیری راهبردی است، که شما را از سایر رقبا متمایز میکند. همچنین پس از ایجاد یک برند شخصی با یک بودجه محدود نیز میتوانید از تکنیکهای مختلف برای شخصیسازی و رسیدگی به اهداف در آینده کمک بگیرید.
هزینهای که برای استراتژی برندینگ تخصیص میدهید؛ در واقع یک نوع سرمایه گذاری امن و پرسود برای آینده میباشد. هدف نهایی انتخاب مسیر امن جهت موفقیت و شناسایی پرسونا یا مشتریان هدف است. در سایه یک استراتژی حرفهای شناسایی مخاطبان واقعی راحت و آسان خواهد بود. پس از ایجاد یک برند حرفهای میتوانید فصل جدیدی از موفقیت را تجربه کنید.
صفر تا صد برندسازی در دنیای امروزی
در واقع برندینگ به تثبیت و توسعه هر کسب و کاری کمک بسیار زیادی میکند. مفهومی کلی این واژه مرتبط با تجارت و بازاریابی در راستای برقراری یک ارتباط حسی بین مشتریان میباشد. در صورتیکه برند نامشهود باشد؛ امکان شناسایی و توسعه آن غیرممکن است. به کمک ابزارهای بازاریابی نظیر: لوگو، شعار و تبلیغات گسترده میتوانید در این مسیر موفق شوید. در کنار برندسازی باید بازاریابی را ادامه داد؛ تحت چنین شرایطی هر کسب و کاری رشد را بهمعنای واقعی تجربه خواهد کرد.
باارزشترین دارایی هر شرکت یا صاحبان کسب و کار نام برند میباشد. فعالان حوزه مارکتینگ باید توجه بیشتری به برندینگ و اصول و قواعد آن داشته باشند. در مسیر برندسازی توجه به نکات زیر را فراموش نکنید.
تدوین اولین استراتژی برند
یک برند برای موفقیت نیازمند یک استراتژی منحصربهفرد است. پایه و اساس موفقیت در دنیای برندینگ انتخاب استراتژی مناسب میباشد. منظور از استراتژی تعیین اهداف، چشم اندازها، ارزشها، پیام اصلی و مأموریت کلی برند میباشد.
شناسایی مشتریان هدف
در مسیر برندسازی باید شناسایی مشتریان هدف را در اولویت نخست خود قرار دهید. در هر بیزنس با شناسایی مخاطبان واقعی میتوانید به سود کلان برسید. هر چقدر تنوع مخاطبان هدف بیشتر باشد؛ دسترسی به نتایج بهتر راحتتر خواهد بود.
گسترش نام تجاری
پس از ایجاد برند کسب و کار شما هویت انسانی به خود میگیرد. در واقع به کمک شیوههای مختلف باید بهدنبال افزایش محبوبیت و ارزش برند باشید. در رسانههای مختلف بصری و شبکههای اجتماعی میتوانید شرکت یا کسب و کار خود را بهخوبی معرفی کنید.
شعار مخصوص تبلیغاتی
یک شعار جذاب و با ارزش همانند یک برچسب تبلیغاتی عمل میکند. از جملات کوتاه و با مفهوم تبلیغاتی میتوانید بهعنوان شعار استفاده کنید.
چگونه یک کمپین تبلیغات و برندسازی راه اندازی کنیم؟
برای تدوین اولین استراتژی برند میتوانید یک کمپین تبلیغاتی و برند سازی ایجاد کنید. تبلیغات و برندسازی رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. همچنین هدف از تبلیغ جذب مشتریان بیشتر و جذب اعتماد مخاطب واقعی میباشد. در صورت موفقیت در این مسیر میتوانید اعتماد مشتریان خود را جلب کنید. ایجاد یک هویت مثبت و پایدار موجب موفقیت برند شما در عرصههای مختلف خواهد شد. در برندسازی و تبلیغ هویت خاصی را درنظر بگیرید. با بهبود هویت مثبت برندینگ میتوانید در مسیر موفقیت قرار بگیرید. تبلیغات در این حوزه باید بهگونهای باشد، که یک تصویر ذهنی مثبت در ذهن مخاطب ایجاد کنید.
در تبلیغ باید ایجاد یک ارتباط حسی قوی بین مشتری را در اولویت قرار داد. تبلیغات نمایشی و شعاری میتواند پایههای رشد و توسعه یک برند را تحکیم کند. با راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی بر اساس نیاز برند خود میتوانید متمایز بودن را تجربه کنید.
داستان شکل گیری استراتژی شرکتهای موفق دنیا
بهطور کلی استراتژی شرکتهای موفق میتواند یک راهنما برای افرادی باشد، که بهتازگی وارد این مسیر شدهاند. برندهای شناخته شده در سراسر دنیا استراتژیهای مختلف را در قالب وظایف روزمره دنبال میکنند و ماهیت برند متعهد هستند. بهنوعی قبل از هرگونه اقدامی بودجه تدوین اولین استراتژی برند تعیین شده و بر اساس آن کارهای روزمره و اهدای آینده تعیین میشود. شرکتهای موفق دنیا از استراتژیهای موفق که موجب رشد فرهنگی شرکت خواهد شد؛ استفاده میکنند. برندهای شناخته شده از وضعیت رقبا خود آگاه بوده و بهنوعی همیشه بهدنبال پیشی گرفتن هستند.
کسب و کارهای موفق پایدار بوده و تمامی کارکنان در راستای تحقق اهداف فعالیت میکنند. این شرکتها برای برند خود ارزش آفرینی میکنند. بهنوعی باید در ذهن مشتریان ارزش واقعی برند باید شفاف باشد. کسب و کارهای موفق از اشتباهات گذشته خود درس میگیرند و همیشه درصدد جبران آن هستند.
چرا و چگونه برندسازی کنیم؟
در پاسخ به سوال چگونه برندسازی کنیم؟ باید اشاره کرد، که با طی کردن چند مرحله ساده میتوان یک برند تجاری را ایجاد نمود. در صورت عدم برندسازی هر یک از کسب وکارهای بیزنسهای مختلف در گرداب نابودی و شکست به فراموشی سپرده خواهند شد. اولین گام برای برندسازی تحقیق در مورد رقبا میباشد، تا بتوان از آنها پیشی گرفت. دومین مرحله تحلیل رقبا در بازار است. بهنوعی نقاط قوت و ضعف شرکتهای مختلف را باید شناسایی نمود. سپس باید هویت شخصی برند را تعیین نمود و بر اساس آن نامی شایسته انتخاب کرد.
پس از انتخاب نام باید یک لوگو حرفهای طراحی کنید، تا در ذهن مشتری برند شما حکاکی شود. به کمک ابزارهای مختلف باید هویت بصری برند را در ذهن مشتری به ثبات برسانید.
بهترین نمونه استراتژی برند
مشهورترین نمونه استراتژی برند موفق در دنیا مربوط به شرکت اپل میباشد. این شرکت برای معرفی و رونمایی محصولات جدید کمپینهای تبلیغاتی مختلفی بهصورت حضوری در سراسر جهان برگزار میکند. این شرکت محصول متمایز و جدید خود را در اختیار مشتریان قرار میدهد. تحت چنین شرایطی پیش از خرید مخاطب موفق به برقراری ارتباط حسی با محصول و برند میشود. این برند از تکنیکهای تبلیغاتی موثر که باعث ایجاد یک تصویرسازی ذهنی مثبت نیز میشود؛ کمک میگیرد.
لوگوی این شرکت به شهرت جهانی رسیده است. همچنین شرکت اپل از طریق شعارهای تبلیغاتی جذاب توانست ثبات و پایداری لازم را در دنیای امروزی تجربه کند. این برند بازاریابی بهشکل دیجیتال را نیز در فضای مجازی دنبال میکند. به واسطه تبلیغات ویدئویی جذاب و خلاقانه محصولات جدید خود را بهخوبی معرفی کرده است.
مدیریت برند و استراتژی برندینگ چقدر اهمیت دارد؟
مدیریت برند و استراتژی برندینگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع هدف در سایه مدیریت میتوان ارزش و شخصیت یک برند را حفظ نمود. تمامی فعالیتهایی که جهت برندینگ و تدوین اولین استراتژی برند تعیین شدهاند؛ باید بهخوبی مدیریت شوند. بهنوعی مدیریت موجب توسعه برند خواهد شد. بر فرایند مدیریت برند باید تمرکز کاملی داشته باشید. همچنین مدیریت در قسمتهای مختلف نظیر: جذب مشتری، شناسایی مخاطب و بخش فروش تاثیرگذار است. شرکت شتابدهنده دانشبنیان متین با هدف ارتقاء و بهبود فناوریهای نوین فعالیت خود را دنبال میکند. این مجموعه فعالیت تخصصی در زمینه نرم افزارهای تخصصی و هوشمند مدیریت، سیستمهای هوشمند و یکپارچه حمل و نقل و بازار کالاهای آنلاین FMCG فعالیت میکند.
مسیر رشد و پیشرفت برند شما از شرکت شتابدهنده دانشبنیان متین آغاز میشود. برای ترسیم آیندهای تکرار نشدنی از موفقیت میتوانید از نرم افزارهای تخصصی و مدیریتی این شرکت کمک بگیرید.
منابع