5/5 امتیاز

صاحبان کسب و کار باید همیشه به دنبال راه حل‌های جدید و استراتژیک در مسیر فروش باشند. با اجرای ترفندهای هوشمندانه می‌توانید تعداد مشتریان بالقوه خود را نیز افزایش دهید. یکی از تکنیک‌های شناخته شده در دنیای بازاریابی قیف فروش می‌باشد. در این فرایند صاحبان هر کسب و کاری در تلاش هستند، که مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کنند. تحت چنین شرایطی چرخه فروش بهبود پیدا خواهد کرد و موفق به افزایش تعداد مشتریان واقعی خود خواهید شد.

در فرایند قیف فروش باید از همان لحظه فعالیت مشتری را زیر نظر گرفت، تا بهترین روش را برای ترغیب آن جهت خرید انتخاب نمود. با اجرای تکنیک قیف فروش می‌توانید کسب و کار خود را وارد مسیر موفقیت کنید و از کسب سودهای کلان نهایت لذت را ببرید.

انواع قیف فروش کدامند؟

قیف فروش انواع مختلفی دارد و هر یک از فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف باید بر حسب نیازها، اهداف و خواسته‌های خود تکنیک مناسب را انتخاب کنند. تحت چنین شرایطی صاحبان کسب و کار چارچوب پیشرفت مالی را برای خود ترسیم خواهند کرد.

  • قیف تولید سرنخ (lead magnet funnel)؛ راهکاری هوشمندانه برای افزایش تعداد مشتریان:

در این نوع از قیف فروش هدف نهایی تولید سرنخ بیشتر می‌باشد. برای موفقیت در این مسیر می‌توانید امکانات مختلفی نظیر: تست رایگان، تخفیفات ویژه و… را به مشتریان خود ارائه دهید.

  • قیف محتوا (Content funnel)؛ راز پنهان افزایش میزان فروش:

پیش از فعالیت در زمینه تولید محتوا باید تمامی نکات مهم و کلیدی را مورد بررسی قرار دهید. در واقع هدف نهایی تولید محتوایی مشتری پسند می‌باشد.

  • قیف نظرسنجی (Survey funnel)؛ تکنیکی هوشمندانه برای افزایش میزان رضایت مشتریان:

از دیگر انواع قیف بازاریابی می‌توان به قیف نظرسنجی اشاره کرد. با ایجاد صفحات نظرسنجی به اشکال مختلف می‌توانید به راحتی ایرادات موجود را رفع کنید. همچنین در مسیر جلب رضایت مشتریان گام بردارید.

  • قیف عرضه محصول (Product launch funnel)؛ ایجاد مسیر مطمئن برای هدایت مشتری:

در قیف عرضه محصول باید نهایت دقت را به خرج داد. به جای ایجاد صفحات جانبی باید یک صفحه کامل و مجزا طبقه بندی شده را برای محصولات خود اختصاص دهید.

آینده در دستان چه کسانی است؟ بررسی بهترین استارتاپ‌های ایرانی در سال 1404
بخوانید

مراحل قیف فروش

برخلاف تمامی باورها قیف فروش مراحل مختلفی دارد، که هر یک باید طی شوند. پشت سر گذاشتن تمامی مراحل برای موفقیت در این مسیر ضروری می‌باشد. عدم توجه به مراحل قیف فروش می‌تواند مسیر تبدیل مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی مختل کند. سفر مشتری در قیف فروش بسیار سخت و پیچیده است.

با پشت سر گذاشتن تمامی مراحل به صورت‌ دقیق و اصولی می‌توانید تعداد مشتریان واقعی را به خوبی افزایش دهید. مراحل قیف فروش شامل موارد ذیل هستند، که باید هر یک با دقت کافی اجرا شوند:

  1. آگاهی
  2. علاقه مندی
  3. تصمیم گیری
  4. اقدام

تفاوت قیف بازاریابی و قیف فروش چیست؟

شاید در نگاه اول تصور کنید، که قیف فروش و قیف بازاریابی تفاوتی با یکدیگر ندارند. در حالی که این مدل فروش اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند.

در قیف بازاریابی هدف نهایی جذب مشتریان بالقوه جهت آگاهی از شرایط کاری و برند می‌باشد. هرچقدر تعداد مشتریان جذب شده بیشتر باشد، در این مسیر موفق‌تر خواهید بود. در حالی که هدف نهایی قیف فروش تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی جهت فروش بیشتر می‌باشد.

قیف فروش در بازاریابی نیز از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا به واسطه این روش استراتژیک می‌توانید مشتریان بیشتری داشته باشید.

چرا قیف فروش برای کسب‌ و کارهای آنلاین ضروری است؟

قیف فروش برای کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی بسیار ضروری است؛ زیرا در چنین کسب و کارهایی به دلیل شرایط موجود میزان ارتباط با مشتری کمتر است. به نوعی عدم تماس بصری و حضوری می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدی در مسیر فروش شود.

در همین راستا کسب و کارهای آنلاین باید به قیف فروش توجه ویژه‌ای داشته باشند. در غیر این صورت موفق به فروش بیشتر نخواهند شد.

چگونه قیف فروش را برای هر مرحله بهینه کنیم؟

برای بهینه سازی قیف فروش در هر مرحله می‌توانید از استراتژی‌های مختلف کمک بگیرید. برای بهینه سازی این استراتژی باید به فاکتورهای کلیدی نظیر: آگاهی، بررسی، تبدیل و وفاداری توجه داشته باشید. تحت چنین شرایطی افزایش درآمد، افزایش بازدهی، بهبود گردش مالی و افزایش تعداد مشتریان را تجربه خواهید کرد. شرکت شتابدهنده دانش بنیان متین با هدف بهبود و ارتقاء فناوری‌های نوین در سطح کشور فعالیت خود را دنبال می‌‌کند.

این گروه تخصصی به صورت حرفه‌ای در زمینه نرم‌ افزارهای پیشرفته مدیریت، سیستم‌های هوشمند یکپارچه حمل و نقل، بازار آنلاین کالاهای FMCG در ایران فعالیت می‌کند. این شرکت در سایه تیم مجرب و کارکشته خود بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌‌دهد.

چگونه فناوری نوین، دنیا را متحول کرده است؟
بخوانید

KPI های مهم برای ارزیابی قیف فروش کدامند؟

در دنیای رقابتی امروز KPI به عنوان شاخصی قدرتمند شناخته شده است، که مسیر موفقیت را برای کسب و کارها هموار می‌کند. در قیف فروش نیز KPI از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا به واسطه آن می‌توان راحت‌تر ارزیابی‌های لازم را انجام داد. از مهم‌ترین KPI ها برای ارزیابی قیف فروش می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • ارزش طول عمر مشتری
  • سرنخ‌های جدید
  • میانگین طول عمر سرنخ‌ها

قیف فروش

آیا قیف فروش برای همه کسب‌ و کارها مناسب است؟

از دیدگاه کارشناسان فعال در حوزه‌های مالی قیف فروش برای تمامی کسب و کارها ضروری می‌باشد. به واسطه این تکنیک می‌توانید مسیر موفقیت را تجربه کنید و تعداد مشتریان خود را به صورت هدفمند افزایش دهید. به نوعی این روش چارچوبی امن برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی را ترسیم می‌کند. این روش جادویی راز پنهان موفقیت در مسیر فروش می‌باشد.

Post a comment

Your email address will not be published.

Related Posts